Köpvillkor

1. Allmänna köpvillkor

  • För att genomföra ett köp på webbplatsen måste du vara över 18 år eller har målsmans medgivande.
  • Alla priser anges inklusive 25% moms.
  • Fraktfri gräns är 599 SEK, för beställningar understigande 599 SEK tillkommer 39 SEK i fraktavgift.
  • Du måste acceptera dessa villkor för att kunna göra ett köp via webbplatsen.
  • Vid tiden för din beställning på webbplatsen godkänner du våra villkor och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.
  • Ett köpeavtal mellan köpare och Hudologi blir gällande samtidigt som du mottar en orderbekräftelse från oss i samband med din beställning.
  • Alla beställningar anses som bindande enligt nedan villkor. Har du gjort en beställning av misstag måste du kontakta oss så snabbt som möjligt för en annullering och innan paketet hinner lämna vårt lager.
  • Vi tillämpar Konsumentverkets distansförsäljningslag och har som policy att tillämpa Allmänna reklamationsnämnd (ARN) rekommendationer.

2. Reservationer och felskrivningar

Hudologi strävar efter att informationen på webbplatsen alltid ska vara så korrekt som möjligt. Trots att vi kontinuerligt arbetar med att hålla webbplatsen uppdaterad kan vi inte alltid garantera innehållets korrekthet och reserverar oss därför för slutförsäljningar, fel i information om en varas lagerstatus, avvikelser i bilder, felskrivningar såsom fel i produktbeskrivning eller innehållsförteckningar, felaktigt angivna priser eller annan information som kan uppfattas missvisande. Hudologi förbehåller sig rätten att när som helst korrigera sådana eventuella fel samt att ändra i och uppdatera information löpande.

Om eventuell slutförsäljning sker av produkter, felaktiga saldo angetts eller om en felaktigt prisinformation har angetts för en vara kommer Hudologi att meddela kunden om detta och invänta kundens godkännande innan vi skickar iväg din beställning alternativt annullerar ordern på kundens begäran.

Kampanjer och erbjudanden på webbplatsen gäller så långt lagret räcker med reservation för eventuell slutförsäljning.

3. Betala

För betalningar samarbetar vi med Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden.
Klarna erbjuder flera betalningsalternativ och betalningar görs direkt till Klarna antingen direkt i utcheckningen eller via Klarna-appen.

  • Kortbetalning: Med VISA, Mastercard och American Express.
  • Fakturabetalning inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från att dina varor skickats. Villkoren för betala inom 14 dagar hittar du här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och ger kredittagare möjlighet att delbetala köpet månadsvis. Mer information delbetalning med Klarna Konto och allmänna villkor för hittar du här och om Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation hittar du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto efter genomfört köp eller att varan skickats. Villkoren för autogiro hittar du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras direkt efter att beställningen har lagts.

För att kunna erbjuda Klarnas betaltjänst som är vår leverantör av säkra betallösningar på internet behöver vi dela med oss av dina person-, kontakt- och orderuppgifter till Klarna vilket görs i enlighet med vår Integritetspolicy. Inga konto-, betal- eller bankuppgifter lagras hos Hudologi.

Genom att klicka på ”Betala köp” godkänner jag Villkor för Klarnas Shoppingtjänst och bekräftar att jag har läst Klarnas Dataskyddsinformation och Cookiepolicy.

4. Frakt

Vi skickar för endast varor inom Sverige.

Vi erbjuder frakt med Postnord Varubrev eller DHL Pickup Point till valfritt utlämningsställe. Som gratis fraktalternativ skickas beställningar över 599 SEK med Postnord vid försändelser under 2 kg och med DHL över 2 kg. Vid order under 599 SEK tillkommer en fraktavgift på 39 SEK med Postnord och 65 SEK med DHL. När du väljer ditt att få ditt paket skickat till ett DHL utlämningsställe så kommer du få en avisering till dig via e-post eller sms när paketet finns för uthämtning.

5. Leveranstid

Beställningar som görs före klockan 12.00 på en helgfri vardag skickas normalt redan samma dag. Vi gör allt vi kan för att du ska få din beställning så snabbt som möjlig. Med Postnord och DHL är leveranstiden normalt 1–3 helgfria vardagar. Om du som beställare bor i norra delarna av landet kan det tillkomma en extra dag innan paketet når fram.

Vi reserverar oss för att lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan och aviserar då en ny leveranstid. Som kund har du alltid rätt att häva ditt köp utan kostnad om leveranstiden skulle förändras. För att häva ditt köp på grund av förändrad leveranstid behöver du annullera din beställning via mejl. Vid en eventuellt försenad leverans kan skadestånd eller annan ersättning aldrig begäras oavsett orsaken till förseningen.

Spåra din leverans
Du kan själv följa och spåra din leverans via länken “Spåra ditt paket” som bifogas i leveransbekräftelse vi mailar till dig så fort ditt paket finns färdigpackat och klart för upphämtning av våra fraktbolag.

6. Ej uthämtade paket

Kom ihåg att hämta ut ditt paket i tid. För leverans som returnerats till Hudologi för att du som mottagaren ej hämtat ut ditt paketet eller uppgivit fel uppgifter förbehåller vi oss rätten att fakturera dig en avgift på upp till 125 kr inklusive moms för att täcka våra frakter och administrativa kostnader. Som beställare är du ansvarig för att den leveransadress och de kontaktuppgifter du angivit är korrekta.

7. Ångerrätt och retur

Enligt lagen om distansavtal har du som konsument alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Ångerrätten gäller från den dag du har mottagit ditt paket och under förutsättning att produkten skickas tillbaka i väsentligt oförändrat skick och i sin oskadade samt obrutna originalförpackning.

Kontakta oss innan en retur så skickar vi en returunderlag till dig. Uppkomna fraktkostnader för returförsändelsen står du själv för. Varan anses vara i kundens ägo tills det att vi mottagit returen, därför är det viktigt at du förpackar retursändningen väl skyddat och omsorgsfullt. Du ansvarar för att returvaran kommer till oss i ett oförändrat och säljbart skick. Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka returer som spårbart paket med Postnord. Eventuella tvister som uppkommer för att ditt paketet inte når oss eller att varan skadats under transporten är upp till avsändaren att lösa med transportören.

När vi mottagit din retur och kontrollerat att varan är i säljbart skick så återbetalar vi så fort som möjligt det belopp som du betalat för varan via våran betalleverantör. Tänk på att returnerade varor måste vara oanvända, förpackade i sin originalförpackning och intakta. Om produkten eller förpackningen är öppnad eller skadad gäller inte återbetalning för varan alternativt har vi rätt att göra ett avdrag på återbetalningen.

Hur gör jag med min betalning vid en retur?

  • Har du redan betalat hela beloppet så hanterar vi en återbetalning via Klarna så fort vi mottagit och godkänt din retur.
  • Du kan också om du inte redan betalat hela din faktura, själv meddela direkt till Klarna att du har gjort en retur till oss via Klarna-appen eller genom 08-120 120 10. Då kommer din faktura att pausas till dess att vi har mottagit returen och tagit bort din faktura hos Klarna.

När får jag mina pengar återbetalda?
Det kan ta upp till en vecka från det att du skickat din retur till oss tills dess att vi har registrerat, kontrollerat och hanterat returen. Efter det tar normalt 3-5 bankdagar tills pengarna finns tillgängliga på ditt konto.

Retur av kampanjprodukt som följer med på köpet
Om du som kund väljer att returnera en eller flera produkter till oss från ett kampanjköp där en eller flera produkt följt med på köpet så ska även dessa returneras tillbaka till oss i sina originalförpackningar. Om du istället väljer att behålla något av din beställning kommer vi att dra av den eller dessa produkters varuvärde vid en återbetalningen.

Retur av varor inköpta med presentkort
Kontakta vår kundtjänst via mejl och ange ordernummer samt vad du önskar returnera.

8. Reklamation

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar att din försändelse är oskadad och att produkterna är intakta och enligt din beställning. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt och inom skälig tid för vidare hjälp.

Om du fått hem en vara som visar sig vara felaktig på något vis så kan du reklamera och returnera denna utan kostnad. Ta kontakt med oss så snart du upptäckt felaktigheten för ett byte eller retur. Vi kommer skicka retur- och fraktunderlag till dig för din retursändning. Reklamationer skickas tillbaka med våra spårbara retursändningar som lämnas in hos ett Postnord-ombud. Om du istället väljer att skicka returen på annat sätt är anses varan vara i kundens ägo tills vi mottagit returen.

När vi mottagit den felaktiga varan kommer vi antingen att skicka en ny produkt till dig alternativt göra en återbetalning på varans inköpsbelopp. Vid en återbetalning tar det normalt 3–5 bankdagar innan du ser pengarna på ditt konto.

Vi gör allt vi kan för att snabba på hanteringen av din retur och är hjälpta av att du skickar med en ifylld retursedel i paketet.

9. Hållbarhetsgaranti

Vi garanterar hållbarheten på våra produkter inom de månader/år som anges på produktförpackningen räknat från den dagen din faktura är betald. På förpackningen står angivet hur länge produktens innehåll minst ska vara hållbart efter det att förpackningen öppnats.

Garantin gäller vid normal användning och att aktsamhet vidtagits samt att produkten alltid förvarats i rumstemperatur, förutsatt att inget annat angetts på bipacksedeln eller i produktbeskrivningen. Om du skulle vara missnöjd med en produkten och vi kan konstatera att produkten är felaktig står vi självklart för eventuella fraktkostnader som uppkommer vid en retur. Kontakta oss för vidare hjälp.

10. Överkänslighet eller allergisk reaktion

Vi kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet eller allergisk reaktioner mot en produkts ingredienser eller vid felaktig användning. Om du är osäker på vad produkten innehåller finns det deklarerat på webbplatsens produktsida innan köp och på produktens ytterförpackning.

Vid osäkerhet, kända allergier eller vid överkänslighet rekommenderar vi alltid att du gör ett så kallat lapptest genom att prova produkten på ett litet hudområde och vänta 24 timmar för att se om någon reaktion uppstår. Du kan också kontakta oss eller be om att få komma i kontakt med någon av våra återförsäljare innan köp för rådgivning och användning innan ditt köp.

Om du har du fått en oönskad reaktion av någon produkt du köpt hos oss, ber vi dig kontakta oss.

11. Hantering av dina personuppgifter

Läs vår integritetspolicy.

12. Force majeure

Hudologi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Hudologi inte kunnat råda över såsom exempelvis arbetskonflikter, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska fel som el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster hos våra underleverantörer på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Hudologi dig dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Om omständigheten har varat längre än två månader har både du och Hudologi rätt att häva köpet.

13. Tvist

Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) är vår policy att följa de rekommendationer som nämnden utfärdar. Du kan även använda EU-kommisionens formulär som du hittar via denna länk.

TOP

LOGGA IN SOM ÅTERFÖRSÄLJARE

Återställ lösenord

Glömt ditt lösenord? Ange din e-postadress eller ditt användarnamn så mejlar vi en länk där du kan skapa ett nytt lösenord.

VARUKORG 0

SENAST VISADE 0